Reținem că la vremea aceea “autovehicul” însemna un triciclu propulsat de un motor cu aburi.
Vehiculul era alcătuit din două părți principale: motorul - cazanul de cupru sub presiune situat în față și cadrul format din două grinzi longitudinale conectate prin traverse din lemn, unde stătea și șoferul și armamentul.
În 1770, Nicolas Joseph Cugnot a construit o variantă mai mare, bazată direct pe descrierile teoretice ale fizicianului francez Denis Papin și era destinată transportului de artilerie ce promitea performanțe deosebite (patru tone într-o oră) dar care nu au fost realizate. În noiembrie 1770 triciclul se lovește zdrăvan de un perete în timpul testelor, acesta fiind denumit primul accident rutier. Cugnot reușește să îl repare până în iunie 1771 însă pierde sprijinul financiar primit cu 2 ani în urmă și nu va mai lucra deloc la acest prototip.
Primul accident rutier
Nu știm ce s-a întâmplat cu primul, dar, din fericire, al doilea se află la Muzeul de Arte si Meserii din Paris și poate fi admirat de vizitatori.
În 2010, elevii Școlii de Arte și Meserii ParisTech au reconstruit acest vehicul și este în stare perfectă de funcționalitate, ceea ce demonstreză precizia calculelor lui Cugnot. Modelul a fost expus la Salonul Auto de la Paris din 2010 iar momentan se află expus în satul natal al lui Cugnot, Void-Vacon (Lorraine - Meuse).
Vezi toata lista