
Iată în acest articol primele verificări care trebuie efectuate pentru a afla dacă mașina ta este într-adevăr defectă înainte de a apela la tractări auto București.
Este bateria ta descărcată?
Bateria poate fi doar moartă. Dacă da, nu îți face griji, pur și simplu pornește mașina și alternatorul va prelua controlul pentru a reîncărca bateria în timp ce conduci. Dacă ai o problemă de aprindere, lumina bateriei va fi aprinsă în mod normal.
Pentru a porni mașina, două soluții îți sunt disponibile. Poti:
- Să folosești un amplificator de baterii
- Să găsești o altă mașină cu o baterie suficient de puternică pentru a încerca metoda cablurilor jumper.
Dacă ai o mașină cu o cutie de viteze manuală, fii conștient de faptul că, de asemenea, o poți reporni împingându-o. Când mașina ta atinge aproximativ 10 km/h, eliberează rapid ambreiajul și calcă rapid acceleratorul. Funcționează și mai bine dacă mașina ta se află pe un deal.
Este bateria ta suficient de încărcată, dar nu poate furniza puterea necesară pentru a porni motorul mașinii? Problema vine cu siguranță de la borne (borne metalice prezente deasupra carcasei bateriei care sunt prea oxidate). În acest caz, trebuie doar să:
- Deconectezi terminalul - apoi cel al + prin slăbirea terminalelor;
- Să cureți cu o perie de sârmă sau șmirghel;
- Să ungi contactele pentru a preveni oxidarea ulterioară;
- Să reconectezi terminalele și să încerci să repornești.
Dacă ai un voltmetru, poți testa bateria mașinii pentru a te asigura că funcționează corect.
Motorul tău este inundat?
Nu ai nevoie de inundații pentru a îneca un motor. Se spune că un motor este inundat atunci când unul sau mai mulți cilindri ai motorului au prea mult combustibil.
Sunt posibile mai multe cauze:
- Mai multe porniri eșuate au injectat prea mult combustibil. Ia-o încet: așteaptă aproximativ treizeci de minute pentru ca benzina să se evapore și încearcă să pornești din nou!
- Este posibil ca una dintre bujii să nu mai funcționeze și să împiedice scânteia necesară arderii. În acest caz, trebuie să schimbi toate bujiile.
Are mașina ta o problemă de pornire?
Farurile se aprind și radioul auto funcționează, dar tot nu poți porni? Problema este probabil motorul de pornire. Această parte este un motor mic care folosește electricitatea de la baterie pentru a porni motorul. Sunt posibile două tipuri de eșecuri.
- Conectorii starterului sau „carbonii” sunt blocați
Cunoașteți așa-numita metodă de ciocan, instrumentul esențial pentru eșecul starterului? Ei bine, folosind acest instrument, trebuie doar să-i dai starterului câteva mici lovituri ale ciocanului și cărbunii lui se vor desprinde.
- Starterul este supraîncărcat sau nu se conectează la volan
În acest caz, nu ai altă opțiune decât să apelezi la o platformă auto București pentru a te duce la un service autorizat pentru a pune un diagnostic și a înlocui starterul.
Sunt bujiile incandescente defecte?
Dacă circuli cu motorină, problema poate fi cu bujiile incandescente. Spre deosebire de modelele pe benzină, modelele diesel sunt prevăzute cu bujii incandescente pentru a facilita arderea combustibilului în cilindrii motorului.
Dacă observi simptomele de mai jos, nu aștepta și schimbă bujiile:
- Dificultate de a porni dimineața;
- Consum excesiv de combustibil;
- Pierdere de putere.
Cel mai simplu mod de a evita o problemă de pornire în cel mai rău moment este să îți întreții mașina în mod regulat.