BMW România a anunțat noutățile pentru gama sa, dar și prețurile începând cu luna iulie a acestui an. Cel mai bine vândut model BMW la nivel mondial, Seria 3, este de acum disponibil în România la un preț de pornire de 25.700 euro fără TVA (31.868 Euro cu TVA) pentru BMW 318i sedan (motor de 3 clindri benzină, 1,5 litri, 100 kW/136 CP) şi 26.950 Euro fără TVA (33.418 Euro cu TVA) pentru modelul Touring. Noua gamă de modele vine cu o reactualizare a cutiei de viteze şi îmbunătăţiri la nivelul trenului de rulare pentru un comportament dinamic mai bun şi mai mult confort. De asemenea, noul BMW 320d EfficientDynamics Edition, în configuraţia cu cutie automată şi jante de 16 inch, coboară nivelul emisiilor la 99g de CO2 per 100 km, iar preţul de pornire este de 32.000 euro fără TVA (39.680 euro cu TVA). Modelul este echipat cu un motor turbodiesel modificat, de 2,0 litri, care dezvoltă o putere maximă de 120 kW/163 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 400 Nm între 1.750 şi 2.250 rpm. Noile modele BMW beneficiază și de un sistem iDrive îmbunătăţit, care impresionează, în special, în centrul oraşelor prin porniri rapide, calculări semnificativ mai rapide ale traseului şi o grafică 3D mult mai realist. Acesta este susţinut de un sistem Head-Up Display nou, integral color, care oferă o gamă largă de informaţii direct în câmpul vizual al șoferului.
Primul hibrid plug-in BMW
O altă noutate majoră pentru BMW România o reprezintă introducerea în oferta sa a primului model plug-in hybrid de serie al mărcii principale BMW, X5 xDrive40e, la un preț foarte apropiat sau chiar mai mic decât cel al versiunilor clasice. Astfel, noul model plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e, cu un preţ de pornire de 57.400 euro fără TVA şi cu sistemul de navigaţie şi pachetul de suspensii adaptive „Comfort” (include amortizoare reglate electronic şi suspensia pneumatică spate) în echiparea de bază, este cu numai 1.500 euro mai scump faţă de versiunea BMW xDrive35i la acelaşi nivel de echipare şi devine mai accesibil comparativ cu versiunea BMW X5 xDrive40d (cu aproximativ 2.000 Euro mai ieftin). Un alt avantaj major al modelului hibrid este acela al reducerii de care beneficiază la impozitului anual, de 95 la sută, corespunzătoare unui model hibrid, taxa anuală fiind de numai 8,98 lei. Cu o putere totală a sistemului de 313 cai putere, generată de motorul pe benzină - cu patru cilindri - cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuşeşte un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km şi un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeaşi distanţă parcursă.

Pentru detalii complete, citiți comunicatul de presă BMW România
Principalele noutăţi pentru gama de modele BMW din luna iulie
Ca în fiecare an, luna iulie marchează o actualizare de motorizări şi opţiuni la întregul întregii game de modele BMW. În vara anului 2015, BMW va continua schimbarea de generaţii de sub capota a diferitelor game de modele cu noile propulsoare BMW TwinPower Turbo. Datorită eficienţei optimizate a noilor motoare cu trei şi cu patru cilindri, atât caracteristicile sportive, cât şi economia de combustibil a numeroase modele se vor îmbunătăţi încă o dată. Mai mult, utilizarea unor motoare suplimentare - pe benzină şi diesel - va asigura o diversitate şi mai mare în cadrul gamei de modele aisgurând o gamă mai variată de opţiuni pentru clienţi. O altă noutate importantă - BMW M235i xDrive Cabriolet va fi primul model decapotabil din segmentul compact care va oferi tracţiune integrală ca opţiune.
În plus, gama de dotări standard şi opţionale se va extind din vara anului 2015. Parking Assistant, care acum poate fi utilizat şi pentru garare, va fi disponibil şi la BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Dotările de siguranţă de la BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer vor fi completate, printre altele, cu funcţia Multi-Collision Braking şi cu Alertness Assistant (sistem pentru detectarea oboselii la volan). Noi culori pentru exterior vor fi disponibile pentru BMW Seria 4, BMW M4 Coupé, BMW M4 Cabriolet, BMW Seria 5 şi BMW Z4.
Nou motor pe benzină, cu trei cilindri, pentru BMW Seria 1
Din iulie 2015, versiunile cu trei, respectiv cu cinci uşi ale modelului BMW 118i vor dispune de un motor pe benzină, cu trei cilindri, din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW Group, care va oferi un echilibru optimizat între plăcerea condusului şi economia de combustibil. Cu un motor de 100 kW/136 CP, noile variante cu trei şi cu cinci uşi ale BMW 118i vor accelera, de la 0 la 100 km/h, în 8,5 secunde (cu transmisie automată: 8,7 secunde). Consumul de combustibil şi emisiile CO2 ale ambelor modele au fost reduse la 5,4-5,0 l/100 km, respectiv 126-116 g/km (cu transmisia Steptronic cu opt trepte: 5,2-4,8 l/100 km, 122-112 g/km; date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor). Per total, gama de motorizări va dispune de cinci motoare pe benzină şi cinci versiuni diesel pentru modelele BMW Seria 1. Propulsoarele din echiparea modelelor BMW 118d, BMW 120d şi BMW M135i pot fi combinate şi cu tehnologia de tracţiune integrală BMW xDrive.
BMW Seria 2 Coupé şi BMW Seria 2 Cabriolet: noi motoare diesel, tehnologie inteligentă de tracţiune integrală în premieră la un automobil sport decapotabil din segmentul compact
Începând din iulie 2015, alte două motoare diesel cu patru cilindri din cea mai nouă generaţie vor fi utilizate la BMW Seria 2 Coupé şi BMW Seria 2 Cabriolet. Atât BMW 218d Coupé, cât şi BMW 225d Coupé vor beneficia de o creştere a puterii cu 5 kW, dar şi de o eficienţă optimizată şi mai mult. Echipat cu un motor de 110 kW/150 CP, BMW 218d Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde (cu transmisie automată: 8,2 secunde). Astfel, consumul mediu de combustibil şi emisiile CO2 vor fi de 4,4-4,0 l/100 km (transmisie automată: 4,2-3,8 l/100 km), respectiv 116-106 g/km (111-101 g/km). Motorul aflat sub capota noului BMW 225d Coupé dispune de tehnologie BMW TwinPower Turbo cu supraalimentare în mai multe etape şi furnizează o putere maximă de 165 kW/224 CP. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat de noul BMW 225d Coupé, care este echipat cu transmisie Steptronic cu opt trepte, în doar 6,2 secunde. Consumul mediu de combustibil variază între 4,6 şi 4,3 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 între 121 şi 114 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Cu începere din iulie 2015, cele două motoare diesel vor fi disponibile ca motorizări şi pentru BMW Seria 2 Cabriolet, ceea ce înseamnă că în viitor vor exista patru propulsoare pe benzină şi trei diesel atât pentru coupé, cât şi pentru cabriolet. Noul BMW 218d Cabriolet accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde (transmisie automată: 8,7 secunde), iar noul BMW 225d Cabriolet, care este echipat standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte, în 6,4 secunde. Consumul mediu de combustibil şi emisiile CO2 sunt de 4,7-4,3 l/100 km (transmisie automată: 4,5-4,1 l/100 km) şi 124-114 g/km (118-108 g/km) pentru BMW 218d Cabriolet, respectiv de 4,9-4,6 l/100 km şi 128-121 g/km pentru BMW 225d Cabriolet.
BMW Seria 2 Gran Tourer: mai mult spaţiu, funcţionalitate sporită, acum disponibile cu motoare suplimentare de ultimă generaţie
La doar câteva săptămâni după lansarea pe piaţă, BMW Seria 2 Gran Tourer va primi noi motoare în portofoliul său. Gama va fi extinsă de modelele BMW 216i Gran Tourer (cu motor pe benzină, cu trei cilindri, dezvoltă 75 kW/102 CP), BMW 214d Gran Tourer (motor diesel cu trei cilindri, 70 kW/95 CP) şi BMW 220d Gran Tourer (motor diesel cu patru cilindri, 140 kW/190 CP). Echipat cu noul motor pe benzină entry-level, modelul versatil şi foarte spaţios sprintează de la 0 la 100 km/h în 11,9 secunde. Consumul mediu de combustibil al BMW 216i Gran Tourer variază între 5,6 şi 5,3 l/100 km (emisii CO2: 129-124 g/km). Propulsat de noul motor diesel de bază, BMW 214d Gran Tourer atinge 100 km/h în 13,5 secunde. Consumul de combustibil este de numai 4,1-3,9 l/100 km (emisii CO2: 109-104 g/km). Acceleraţia modelului BMW 220d Gran Tourer se realizează în 7,9 secunde (transmisie automată: 7,8 secunde), cu un consum mediu de 4,7-4,5 l/100 km (transmisie automată: 4,6-4,4 l/100 km) şi emisii CO2 între 124 şi 119 g/km (122-117 g/km; date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Prin urmare, cu începere din iulie 2015, vor fi disponibile trei motoare pe benzină şi patru diesel pentru BMW Seria 2 Gran Tourer. Tehnologia inteligentă de tracţiune integrală din echiparea BMW 220d xDrive Gran Tourer va asigura o şi mai mare versatilitate.
BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer dispun acum, standard, de funcţie Multi-Collision Braking şi Alertness Assistant
Asemenea BMW Seria 2 Gran Tourer, BMW Seria 2 Active Tourer va dispune, din iulie 2015, de o gamă extinsă de opţiuni de siguranţă. Protecţia pasagerilor ambelor modele a fost optimizată prin adăugarea funcţiei Multi-Collision Braking ca echipare standard. În cazul unei coliziuni, presiunea de frânare este menţinută până când automobilul se opreşte, astfel că se reduce pericolul unor coliziuni ulterioare, dar şi daunele ce rezultă. În plus, Alertness Assistant este inclus acum în gama de echipamente standard a ambelor modele. Acest sistem analizează comportamentul de condus şi, imediat ce există un indiciu de oboseală şi/sau vigilenţă redusă, afişează un simbol grafic pe monitorul de control, care îi sugerează conducătorului să facă o pauză.
În plus, detaliile furnizate de Head-Up Display, opţional la BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer, au fost îmbunătăţite. În viitor, informaţiile de stare oferite de Speed Limit Device vor fi afişate direct în câmpul vizual al conducătorului, ceea ce va face mult mai uşoară comparaţia cu detaliile furnizate de sistemul Speed Limit Info. În cazul în care limita de viteză în vigoare se schimbă de-a lungul traseului, conducătorul poate adapta Speed Limit Device la noua valoare prin operarea butonului aflat pe volanul multifuncţional.
BMW Seria 3 Gran Turismo, BMW Seria 4 Cabriolet, BMW Seria 4 Gran Coupé şi BMW X5: motoare diesel cu patru cilindri, echipate cu cea mai nouă tehnologie BMW TwinPower Turbo
Din vara anului 2015, mai multe modele BMW Seria 3, BMW Seria 4 şi BMW X5 vor profita de cea mai nouă generaţie de motoare diesel cu patru cilindri. O creştere a puterii cu 5 kW - la 110 kW/150 CP şi 140 kW/190 CP - este disponibilă acum pentru BMW 318d Gran Turismo, respectiv pentru BMW 320d Gran Turismo. Cele două modele accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde (transmisie automată: 9,2 secunde), respectiv în 7,8 secunde (transmisie automată: 7,7 secunde). Mai mult, eficienţa optimizată a noilor motoare a avut ca rezultat un nivel al consumului şi al emisiilor CO2 de 4,7-4,5 l/100 km (transmisie automată: 4,5-4,3 l/100 km) şi 123-117 g/km (119-112 g/km) pentru BMW 318d Gran Turismo, respectiv de 4,8-4,6 l/100 km (transmisie automată: 4,6-4,3 l/100 km) şi 127-120 g/km (120-113 g/km) pentru BMW 320d Gran Turismo.
Cu începere din iulie 2015, motorul diesel de 140 kW/190 CP va propusa şi BMW 420d Cabriolet. Creşterea de putere, cuplu şi eficienţă facilitează acceleraţia de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde (transmisie automată: 8,0 secunde), iar rezultatul este un consum mediu ce variază între 5,1 şi 4,8 l/100 km (transmisie automată: 4,7-4,4 l/100 km) şi emisii CO2 de 134-127 g/km (124-116 g/km). La BMW 418d Gran Coupé, motorizarea ce dezvoltă 110 kW/150 CP va reprezenta, în viitor, propulsorul entry-level. Acum, acest model sprintează în 9,0 secunde (transmisie automată: 8,9 secunde), atinge un consum mediu de 4,5-4.1 l/100 km (transmisie automată: 4,4-4,1 l/100 km) şi emisii CO2 de 118-109 g/km (116-107 g/km).
Asistent la parcare de generaţie nouă şi model Advantage pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4
Mai mult, cu începere din iulie 2015, noua versiune optimizată din punct de vedere funcţional a Parking Assistant (asistent la parcare) va fi disponibilă pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Această opţiune asistă conducătorul în alegerea şi utilizarea spaţiilor de parcare laterală şi garare. Sistemul recunoaşte locurile de parcare ca fiind potrivite dacă acestea depăşesc lungimea automobilului cu mai mult de 80 cm sau sunt au o lăţime de minimum 2,5 metri. Un spaţiu care este potrivit pentru parcare automată poate fi limitat de două automobile sau de obstacole precum cutii de flori sau pubele. În plus, noua versiune a sistemului Parking Assistant poate fi utilizată pentru parcare şi dacă un singur automobil sau alt obstacol este poziţionat în faţa locului de parcare ales.
O nouă structură introdusă în gama de linii de echipare va oferi în viitor şi posibilităţi extinse de personalizare orientată pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Ca alternativă la gama de echipare de bază, modelul Advantage este disponibil acum pentru fiecare dintre aceste serii. Această variantă cuprinde opţiuni precum Park Distance Control (control al distanţei de parcare) cu senzor în spate, sistem tempomat cu funcţie de frânare şi pachet de depozitare, dar şi jante din aliaj uşor, de 16 sau 17 ţoli (în funcţie de varianta de motor). Alte linii de echipare pentru seriile menţionate sunt modelele Sport Line, Luxury Line şi M Sport.
Combinaţie unică între tehnologia avansată BMW i, avantajele unui model ca BMW X5 şi preţul deosebit de competitiv
Primul model plug-in hybrid de serie al mărcii principale BMW este un Sports Activity Vehicle. Lansarea noului model BMW X5 xDrive40e marchează o nouă strategie a mărcii, cu preţuri deosebit de competitive pentru modelele plug-in hybrid, la un nivel comparabil cu modelele pe benzină la acelaşi nivel de putere.
Astfel, noul model plug-in hybrid BMW X5, cu un preţ de pornire de 57400 Euro fără TVA şi cu sistemul de navigaţie şi pachetul de suspensii adaptive „Comfort” (include amortizoare reglate electronic şi suspensia pneumatică spate) în echiparea de bază, este cu numai 1500 Euro mai scump faţă de versiunea BMW xDrive35i la acelaşi nivel de echipare şi devine mai accesibil comparativ cu versiunea BMW X5 xDrive40d (cu aproximativ 2000 Euro mai ieftin). În plus, BMW X5 xDrive40e beneficiază de o reducere a impozitului anual de utilizare cu 95%, corespunzătoare unui model hibrid, dar şi avantajul unui motor de benzină de cilindree mică. Astfel, impozitul anual este de numai 8,98 lei.
“Este pentru prima dată când un model hibrid, cu o tehnologie atât de avansată, este disponibil la un preţ atât de competitiv. Considerăm că modelul poate fi o soluţie foarte atractivă, mai ales pentru cei care folosesc automobilul pentru naveta zilnică. În plus, cu o autonomie electrică de 20-25 km, este modelul ideal pentru cei care locuiesc în suburbiile Bucureştiului şi ale altor oraşe mari,” explică Nina Brătfălean, marketing manager BMW Group România.
Noul model foloseşte tehnologia de avangardă promovată cu modelele BMW i, folosind tehnologia eDrive. În plus, prin tehnologia xDrive, atât motorul cu ardere internă, cât şi cel electric, antrenează cele patru roţi. Clienţii se pot bucura astfel de avantajele tracţiunii integrale rulând în mod electric şi pot folosi la maxim potenţialul hibrid de frânare regenerativă cu ambele punţi.
Cu o putere totală a sistemului de 230 kW/313 CP, generată de motorul pe benzină - cu patru cilindri - cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuşeşte un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km şi un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeaşi distanţă parcursă. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese). Utilizarea tehnologiei BMW eDrive - pentru eficienţă deosebită precum şi pentru o mobilitate în regim exclusiv electric - prezintă o nouă formă a experienţei superioare a condusului unui model Sports Activity Vehicle. BMW X5 xDrive40e beneficiază de pe urma tehnologiei şi cunoştinţelor de la modelele BMW i. BMW i8 este un deschizător de drum în acest domeniu şi acum plăcerea de a conduce un plug-in hybrid poate fi experimentată în premieră şi la un model al mărcii principale BMW.
Acumulator litiu-ion cu opţiuni flexibile de încărcare, versatilitate specifică unui SAV şi ambianţă exclusivistă
Energia pentru electromotorul integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care - prin intermediul unui transformator de tensiune - furnizează puterea şi unei baterii de joasă tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e.
Alimentat de la o priză obişnuită, timpul de încărcare este de 3 ore şi 50 de minute. Reîncărcarea acumulatorului se poate face prin conectarea la orice sursă casnică de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum şi la staţiile publice de încărcare. În contextul în care se foloseşte sistemul BMW i Wallbox pure, de exemplu, timpul de încărcare scade la 2 ore şi 45 de minute.
Pentru a se economisi spaţiu, acumulatorul de înaltă tensiune se află sub podeaua portbagajului, acolo unde este şi protejat bine în cazul unui accident. Cu o capacitate a portbagajului ce variază între 500 şi 1.720 de litri, un spătar al banchetei ce poate fi rabatat în trei părţi şi cu un interior ce beneficiază de un design luxos, BMW X5 xDrive40e se bucură şi de versatilitatea ridicată a unui Sports Activity Vehicle, combinată cu un interior exclusivist.
Control inteligent al sistemului de propulsie şi buton eDrive pentru condus hybrid şi mobilitate cu emisii zero
BMW X5 xDrive40e realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h. Pentru aceasta, sistemul combină un motor de patru cilindri benzină care foloseşte tehnologia TwinPower Turbo care dezvoltă o putere maximă de 180 kW/ 245 CP şi un cuplu de 350 Nm. Acesta este combinat cu un motor electric sincron, inserat în cutia de viteze cu opt trepte, care dezvoltă 83kW/ 113 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm. Întregul sistem este cuplat la cele patru roţi prin sistemul de tracţiune integrală inteligentă, BMW xDrive. Puterea maximă a sistemului este de 230 kW/ 313 CP, în timp ce cuplul maxim este de 450 Nm. Sistemul hibrid este completat de o baterie litiu-ion compusă din 96 de celule care oferă o capacitate de 9 kWh.
Experienţa cotidiană de utilizare a arătat că, atunci când bateria este complet încărcată, modelul poate parcurge drumurile urbane zilnice de 50-60 km cu un consum de aproximativ 6,5 litri per 100 km, cu variaţii în funcţie de stilul de condus. Pentru drumurile lungi de vacanţă, cu întreaga familie şi multe bagaje, testele au arătat un consum sub 11 litri per 100 km.
Experienţa condusului este caracterizată de performanţe versatile. Controlul inteligent al sistemului de propulsie hybrid asigură că motorul şi electromotorul acţionează la unison într-o manieră care optimizează eficienţa, în timp ce se adaptează perfect la dorinţele conducătorului. Butonul eDrive de pe consola centrală permite ajustarea modului de operare a sistemului hybrid. În setarea de bază AUTO eDrive, performanţele sunt amplificate prin intermediul propulsiei electrice, cuplul maxim de 250 Nm fiind disponibil imediat pentru acceleraţii sportive.
Alternativ, modul MAX eDrive face ca BMW X5 xDrive40e să ruleze exclusiv în regim electric, cu emisii zero, de exemplu în traficul urban. Când acumulatorul de înaltă tensiune este încărcat complet, automobilul are o autonomie de până la 31 de kilometri în modul de condus 100% electric, cu o viteză maximă limitată la 120 km/h. Experienţa zilnică de teste a arătat o autonomie de aproximativ 20-25 km cu bateria încărcată, suficient pentru parcurgerea drumului birou-acasă sau acasă-birou în mod exclusiv electric.
Prin apăsarea unui buton se activează modul SAVE Battery pentru a menţine nivelul de energie din acumulator sau a permite încărcarea acestuia în timpul deplasării. În acest fel, energia electrică poate fi conservată pentru condus în regim electric pentru etape viitoare ale călătoriei, automobilul funcţionând asemănător unui model cu range extender.
Indiferent de setarea aleasă cu ajutorul butonului eDrive, puterea oferită de cele două surse este transmisă permanent prin intermediul sistemului inteligent de tracţiune integrală, BMW xDrive. Diferitele reglaje ale automobilului care pot fi selectare prin butonul Driving Experience Control - COMFORT, SPORT şi ECO PRO - sunt şi ele disponibile în toate modurile de propulsie.
Sursa: BMW
Vezi toata lista
Comentarii