14 aprilie 1927. O dată la care Volvo a început să "ruleze" în mod oficial. Prima mașină din seria Volvo ÖV 4 denumită "Jakob" și produsă în Hisingen, Gothenburg își făcea loc în istoria auto. Citește și Volvo, 90 de ani de istorie, 90 de ani de rafinament!
ÖV4 (Öppen Vagn sau "Caleașcă descoperită" în 4 cilindri) avea un motor ce producea 28 de CP, suficienți pentru a-i asigura o viteză de 90 km/h. A fost o mașină elegantă, atractivă pentru acele zile dar fiind o mașină fără acoperiș în Suedia ... au fost construite doar 275 de exemplare între 1927 și 1929.

În comparație, modelul XC60 a înregistrat creșteri continue la vânzare de la introducerea lui în producție, în 2008, ajungând să fie cel mai bine vândut SUV de clasă medie în Europa. După nouă ani de succes și peste un milion de unități vândute în toată lumea, a venit vremea să facă loc celei de-a doua generație XC60. Noul Volvo XC60 a avut premiera europeană la Geneva Motor Show luna trecută, iar acum a venit timpul să strălucească și în SUA la New York Motor Show 2017.
Noul XC60 nu trebuie să facă față doar succesului predecesorului ci și istoriei de 90 de ani a constructorului. Cu un exterior stilat, cu un interior care demonstrează că lux-ul se încadrează și într-un SUV, și cu un hibrid de 407 CP se poate încadra în noile tendințe ale industriei auto.
"Volvo este foarte mândru de istoria sa. Cei 90 de ani au fost extraordinari, dar cei 10 ani până la aniversarea a 100 de ani de existență ar putea fi mult mai interesanți în condițiile în care industria auto se orientează spre modele autonome, electrice" a declarat Håkan Samuelsson, directorul executiv al Volvo Cars. ”Noul XC60 se află din multe puncte de vedere în aceste tendințe”.


