Hamilton a fost reperul în actuala eră hibrid a Formulei 1, Verstappen părând a fi cel care o să îi preia ștafeta. Cu Red Bull reducând distanța care îi separau de Mercedes la începutul anului, șansele ca cei doi piloți să se lupte roată la roată pentru victorie iar în Ungaria am avut parte de o bătălie pe care ne așteptăm să o vedem din ce în ce mai des în viitor.
Verstappen, reușind sâmbătă primul pole position din carieră și devenind al 100-lea pilot din istorie care izbutește această performanță, a plecat bine în cursă dar Hamilton a făcut lucrurile mai interesante depășindu-și coechipierul, Valtteri Bottas, încă din al doilea viraj. Red Bull păreau să aibă câștig de cauză strategic când l-au chemat pe olandez la boxe cu șase tururi înainte rivalului său și reușind să îi asigure acestuia un ecart de șase secunde, cu ambii piloți folosind pneurile hard. De-acolo, însă, cursă avea să devină cu adevărat captivantă.
Hamilton l-a ajuns din urmă pe Verstappen, lansând un atac care a fost foarte aproape de izbândă. Apoi s-a retras pentru a-și răci frânele iar Mercedes au mutat surprinzător, aducându-l din nou pe linia boxelor și echipându-i mașina cu cauciurile medii. Britanicul a pus la îndoială această decizie, după cum s-a auzit și din conversația radio cu inginerul lui. Dar nu ar fi trebuit să aibă motive de îngrijorare. Campionul mondial a plecat în urmărirea lui Verstappen, care a fost obligat să rămână pe circuit pentru că dacă ar fi optat la rândul lui pentru un al doilea schimb de pneuri, ar fi ieșit în spatele lui Hamilton. Prin urmare, olandezul trebuia să încerce să ducă la bun sfârșit Grand Prix-ul folosind hard-urile. Misiunea s-a dovedit, însă, imposibilă pentru că Hamilton l-a ajuns din urmă și cu trei tururi înainte de final, l-a depășit în drumul său spre a șaptea victorie personală în Ungaria.
În cele din urmă, cu pneurile uzate complet, Verstappen a intrat la boxe punând cauciurile soft care l-au ajutat să obțină la final cel mai rapid timp per tur care îi aduce punctul bonus și terminând la 17,7 secunde în spatele lui Hamilton. Podiumul a fost completat de pilotul Ferrari, Sebastian Vettel, care și-a depășit colegul de echipă, Charles Leclerc pe final dar a venit la peste un minut în spatele câștigătorului.
Carlos Sainz și-a continuat seria excelentă pentru Mclaren terminând pe un admirabil loc cinci, în fața lui Pierre Gasly, colegul lui Verstappen de la Red Bull și a lui Kimi Raikkonen (Alfa Romeo). Bottas, care a fost nevoit să își schimbe încă din primele tururi aripa față în urma unor contacte cu Hamilton și Leclerc nu a putut recupera decât până la locul al optulea, iar Lando Norris pentru Mclaren și Alexander Albon pentru Toro Rosso au fost ultimii piloți care au plecat cu puncte de pe Hungaroring.
Clasament Mare Premiu Ungaria 2019 #HungarianGP
1. Lewis Hamilton Mercedes
2. Max Verstappen Red Bull Racing Honda
3. Sebastian Vettel Ferrari
4. Charles Leclerc Ferrari
5. Carlos Sainz McLaren Renault
6. Pierre Gasly Red Bull Racing Honda
7. Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing Ferrari
8. Valtteri Bottas Mercedes
9. Lando Norris McLaren Renault
10. Alexander Albon Scuderia Toro Rosso Honda
11. Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes
12. Nico Hulkenberg Renault
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari
14. Daniel Ricciardo Renault
15. Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso Honda
16. George Russell Williams Mercedes
17. Lance Stroll Racing Point BWT Mercedes
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari
19. Robert Kubica Williams Mercedes
NC: Romain Grosjean Haas Ferrari
Clasament general piloți - sezon 2019
1. Lewis Hamilton GBR Mercedes 250
2. Valtteri Bottas FIN Mercedes 188
3. Max Verstappen NED Red Bull Racing Honda 181
4. Sebastian Vettel GER Ferrari 156
5. Charles Leclerc MON Ferrari 132
6. Pierre Gasly Red Bull Racing Honda 63
7. Carlos Sainz ESP McLaren Renault 58
8. Kimi Räikkönen FIN Alfa Romeo Racing Ferrari 31
9. Daniil Kvyat RUS Scuderia Toro Rosso Honda 27
10. Lando Norris GBR McLaren Renault 24
11. Daniel Ricciardo AUS Renault 22
12. Lance Stroll CAN Racing Point BWT Mercedes 18
13. Kevin Magnussen DEN Haas Ferrari 18
14. Nico Hulkenberg GER Renault 17
15. Alexander Albon Scuderia Toro Rosso Honda 16
16. Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes 13
17. Romain Grosjean FRA Haas Ferrari 8
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 1
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1
20. George Russell Williams Mercedes 0
Clasament general constructori - sezon 2019
1. Mercedes 438
2. Ferrari 288
3. Red Bull Racing Honda 244
4. McLaren Renault 82
5. Scuderia Toro Rosso Honda 43
6. Renault 39
7. Alfa Romeo Racing Ferrari 32
8. Racing Point Force BWT Mercedes 31
9. Haas Ferrari 26
10. Williams Mercedes 1
Marele Circ va intra în pauză de vară, următoarea cursă fiind programată pe 1 septembrie în Belgia.
#F1 #Formula1 #Hungary #motorsport #Mercedes #LewisHamilton #RedBull #MaxVerstappen #Seb5 #Charles16 #essereFerrari
Sursa: www.formula1.com

